• Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Skip to main content
Személyiségfejlesztő Centrum

Személyiségfejlesztő Centrum

  • Főoldal
  • Rólunk
  • Szakembereink
  • Hogyan dolgozunk?
    • Egyéni módszerek
    • Csoportos módszerek
    • Párkapcsolati konzultáció
    • Áraink
    • Gyakori kérdések
  • Kapcsolat
  • Blog
  • Események

Érzelmi intelligenciát fejlesztő játékos gyakorlatok

Személyiségfejlesztő Centrum · 2022.09.08. · Szólj hozzá!

Hosszabb utazás során, vagy családi összejöveteleken jól jön pár vidám gyakorlat, ami feldobhatja a hangulatot és összehozhatja a generációkat. Ezekkel az egyszerű és jó hangulatot teremtő játékokkal jobban megismerhetjük egymást és megtudhatunk olyan dolgokat is, amit eddig nem is tudtunk a másikról.

Én még soha

A játék leírása: sorban mindenki mond valamit, amit még sohasem tett az életében, de amiről azt feltételezi, hogy a többiek már igen. Például azt mondhatja: „Én még sohasem voltam Kecskeméten”. Ha sikerül olyat találnia, amit a többiek már tényleg csináltak, kap 1 pontot. Az nyer, aki először gyűjt össze 5 pontot. Ennél a játéknál fontos az őszinteség.

Füllentős

A játék leírása: a feladat az, hogy mindenki mondjon három tényt magáról és ezek egyike legyen füllentés. A többieknek ki kell találni, hogy melyik a füllentés. Aki kitalálja, kap 1 pontot. Az nyer, aki először gyűjt össze 5 pontot.

Vacsoravendégek – sziget – kívánj hármat

A játék leírása: válaszoljatok a következő kérdésre: „Ha lehetőséged lenne egy vacsoravendégségre három híres embert meghívni, kit választanál?” vagy „Ha csak 3 dolgot vihetnél magaddal egy lakatlan szigetre, miket vinnél?” vagy „Ha lenne 3 kívánságod, mit kívánnál?”

Amerikából jöttünk

A játék leírása: Közismert gyerekjátékról van szó. Két ember kimegy, és odakint megegyeznek egy foglalkozásban. Az lesz a feladatuk, hogy visszatérve, az adott foglalkozást gesztusokkal jelenítsék meg. Visszatérve így szólnak: „Amerikából jöttünk, mesterségünk címere: x (Az adott foglalkozás kezdőbetűje)”. A többieknek kell kitalálnia, hogy mi a választott foglalkozás. Akinek sikerül, az választ valakit és ők lesznek a következő foglalkozás kitalálói.

Emóciók

A játék leírása: mindenkinek egy-egy érzelmet kell életre keltenie, szavak nélkül, pusztán nem verbális jelzésekkel (gesztusokkal, mimikával, mozdulatokkal) megjelenítenie. A többieknek kell kitalálnia, mi lenne az adott érzelem.

Fekete-fehér, igen-nem

A játék leírása: ismert gyerekjátékról van szó. Egy játékos lesz a kérdező, aki bármit kérdezhet, és a többieknek gyorsan válaszolniuk kell rá, de úgy, hogy a „fekete, fehér, igen, nem” szavakat nem használhatják. A játékosok csak igazat válaszolhatnak. Aki hibázik, vagy tétovázik, az kiesik. Az nyer, aki legtovább benn marad, így ő lesz a következő kérdező.

Ismételd el más szavakkal

A játék leírása: valaki elmond egy tetszőleges rövid történetet. A mellette ülő ugyanezt a történetet más szavakkal ismételi meg, a kikötés az, hogy közben egyetlen egy azonos szó sem használható fel. Aki téveszt, annak kétszer kell történetet ismételnie. Addig játsszuk, amíg mindenki egyszer mesélő és ismétlő is lesz.

Szinkronizálás

A játék leírása: Páros játék. A pár egyik fele, csak nem verbálisan fejezheti ki magát, gesztusokkal, mimikával, mozdulatokkal, stb. A pár másik fele beszél helyette, szinkronizálja a másik mozdulatait. Később cserélnek.
A játék fordítva is elképzelhető: ebben az esetben nem a beszélő követi a „képet”, hanem az ő – mozdulatlanul előadott- mondanivalóját illusztrálja, fejezi ki nem verbálisan a másik fél.

Bogozd ki a csomót!

A játék leírása: egy vállalkozó kedvű résztvevő kimegy, a többiek körbe állva megfogják egymás kezét, majd – anélkül, hogy egymás kezét elengednék – néhányan felemelik a kezüket, mások átbújnak alatta, addig, amíg egy nagy élő „csomó” nem keletkezik. A kint lévő feladata, hogy kibogozza a csomót, helyreállítsa az eredeti kört, de úgy, hogy közbe senki ne engedje el a másik kezét. Itt figyeljünk egymás testi épségére a bontogatás közben.

Folytasd az akciót!

A játék leírása: valaki kiáll és egy rövid jelenetet bemutat egyetlen szó nélkül csupán gesztusok és mozdulatok segítségével. A jelenet egy pontján kimerevít egy pózt, majd leül. A következő játékos – ugyancsak szavak nélkül – folytatja a történetet. Így megy addig, amíg mindenki sorra nem került. Utána beszéljétek meg, ki mit értett, ki mit gondolt, miről szólt a történet.

A fenti játékok fő célja az egymáshoz való kapcsolódás elősegítése, a kommunikáció és az együttműködés fejlesztése, emellett segíti a jó hangulat és az együvé tartozás érzésének kialakulását, általában nagyon vidám, oldott hangulatot teremt, nagy nevetések kísérik.
Játékra fel! 🙂

Ha szeretnél többet olvasni az érzelmi intelligenciáról, az alábbi cikkre kattintva megteheted: Fejleszthető-e az érzelmi intelligencia?

Erdélyi Gabriella

Felhasznált irodalom:
https://uni-eszterhazy.hu/?fbclid=IwAR1OX32fU-bQnJhU2EtPfafk0GxT4oooqIHs8D-Bewoa2IYg21FjtcaO6bo

Fotó:
Vivan forrás pixabay.com

EQ, Érzelmi intelligencia, Kommunikáció, Önismeret, Pszichológia, Személyiségfejlesztés

Reader Interactions

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Copyright © 2025 · szemelyisegfejlesztocentrum.hu · info@szfc.hu

  • Gyakori kérdések
  • Kapcsolat
  • Adatkezelési Nyilatkozat
  • Facebook
  • Linkedin